Архив блога

Дистанційне навчання

Психологія (Ф-21) ⟱

Завдання на період з 12.03 по 03.04

Тема 18. Предмет вікової психології. Проблема психічного розвитку дитини.
Предмет вікової психології як науки. Загальна характеристика віку. Теоретичні концепції вікової психології. Методи вікової психології
Розвиток і формування. Особливості психічного розвитку. Рушійні сили розвитку психіки. Навчання, виховання і розвиток психіки. Вікова періодизація психічного розвитку

Тема 19. Психологія періоду немовля і та раннього віку
Особливості психічного розвитку немовляти. Криза новонародженості. Комплекс пожвавлення. Специфічна ситуація розвитку. Особливості розвитку. Криза першого рокс.
Початковий етап розвитку особистості на етапі раннього дитинства. Фізичний розвиток. Соціальна ситуація розвитку. Розвиток психічних функцій. Емоційний розвиток. Криза трирічного віку.

Самостійна робота
  1. Пояснити твердження видатних вітчизняних психологів: «Дитина не розвивається і виховується, а розвивається, виховуючись і навчаючись» (С. Л. Рубінштейн)
  2. Підготувати повідомлення на тему: «Особливості взаємозв'язку мовлення та дрібної моторики дитини» (Рубінштейн)



Завдання на період з 03.04 по 24.04

Тема 20. Психологічний розвиток дитини дошкільного віку. Психологічна готовність дитини до навчання у школі.
Фізичний розвиток. Соціальна ситуація розвитку. Гра та її значення для психічного розвитку. Трудова діяльність. Особливості навчання. Сенсорний розвиток. Інтелектуальний розвиток. Психологічні особливості розвитку особистості дитини дошкільного віку. Проблеми психологічної готовності дитини до навчання у школі. Криза 7 років.

Тема 21. Психологія молодшого школяра та підлітка
Загальна психологічна характеристика ситуації розвитку молодшого школяра. Навчальна діяльність молодшого школяра. Розвиток пізнавальних процесів. Формування особистості в молодшому шкільному віці.
Загальна психологічна характеристика підліткового віку. Стосунки з однолітками та дорослими. Розвиток пізнавальних процесів. Формування особистості підлітка.
Психологія важкої дитини. Характеристика поняття «важка дитина». Класифікація «важких». Причини появи важких дітей і підлітків. Особливості педагогічної запущеності. Специфіка роботи вчителя з різними категоріями важких підлітків.

Самостійна робота
  1. Підберіть «продукти діяльності учнів» (письмові роботи, малюнки, доробки, класні газети, щоденники спостережень та ін.). 
  2. Складіть план аналізу «продуктів діяльності» в залежності від цілей вивчення школяра 
  3. Користуючись сучасними журналами та газетами для молоді,  добрати приклади переживання базових потреб підліткового віку. Пояснити, які об’єктивні та суб’єктивні фактори спричиняють ці переживання
Індивідуальні завдання

  1. Складання самохарактеристики на основі психодіагностичних методик
  2. Підготувати виступ-презентацію «Види вікових періодизацій»




Психологія (ВШ-21, Т-21) ⟱




Завдання на період з 12.03 по 03.04

Тема 10. Пам'ять.
Поняття про пам'ять. Роль пам'яті в житті та діяльності людини. Теорії пам'яті: асоціативна, діяльнісна. Фізіологічні основи пам'яті. Класифікація пам'яті за змістом, часом зберігання інформації, рівнем її осмисленості та способом запам'ятання.
Процеси пам'яті: запам'ятання, зберігання, забування, відтворення. Закономірності мимовільного і довільного запам'ятання. Мнемічні дії: групування, класифікація, структурування. схематизація, аналогія, серійна організація, перебудова. Індивідуально-психологічні відмінності пам'яті.

Тема 11. Мислення.
Поняття про мислення як узагальнене і опосередковане пізнання дійсності. Проблемний, творчий характер мислення. Мислення і чуттєвий досвід. Мислення і мова. Мислення і розв'язання задач. Способи і етапи розв'язування задач. Теорії мислення. Види мислення. Процеси мислення: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизація. Форми мислення; поняття, судження, умовивід. Індивідуально-психологічні відмінності в мисленні.
  
Тема 12. Мова і мовлення. Спілкування.
Спілкування в 'діяльності. Спілкування як самостійна діяльність: інформаційний, діяльніший, перцептивний аспекти спілкування. Засоби спілкування, мова і мовлення. Функції мовлення. Роль різних видів мовлення в спілкуванні.

Тема 13. Уява.
Поняття про уяву. Роль уяви в житті і діяльності людини. Детермінанти уяви: минулий досвід, особливості особистості, функціональні стани. Види уяви: мимовільна і довільна уява, репродуктивна відтворююча і творча уява. Сновидіння як форма уяви. Мрія.
Способи створення образів творчої уяви: аналогія, аглютинація, типізація, символізація, схематизація, акцентування та ін. Творчість і уява.

Індивідуально-психологічні відмінності в уяві.

Самостійна робота
  1. Підготувати повідомлення «Основні порушення пам'яті»
  2. Підготувати повідомлення «Взаємозв'язок мислення та мовлення»
  3. Підготувати повідомлення «Роль внутрішньої мови людини»
  4. Підготувати ессе «Роль фантазувань в житті людини»


Завдання на період з 03.04 по 24.04

Індивідуальна та групова діяльність. Поняття про соціальну групу. Групи умовні і реальні. Референтна група. Типологія груп. Загальні якості групи. Лідерство, популярність, конформізм. Психологічна сумісність, конфлікти в процесі діяльності і вільного спілкування. Проблема вивчення міжособистісних відносин.

Тема 14. Почуття та емоції. Психологічна характеристика. Динаміка. Характеристика базових емоцій. Форми емоційних переживань.
Поняття про емоції і почуття. їх значення. Психологічні теорії емоцій. Фізіологічні основи емоцій і почуттів. Зовнішній вияв емоцій та почуттів. Види емоцій. Види почуттів. Індивідуальні особливості емоційної сфери людини.

Тема 15. Воля і діяльність.
Поняття про волю, її роль в житті особистості. Воля і діяльність. Імпульсивні, довільні, складні вольові дії. Структура складної вольові дії.
Вольові якості людини: рішучість, мужність, цілеспрямованість, витримка. Мотивація і зако­номірності становлення волі.
Самостійна робота

  1. Підготувати презентацію «В чому полягає роль дорослих у формуванні емоцій та емоційних станів дітей»
  2. Емоції і почуття.  Підбір ілюстрацій. йних станів дітей»
  3. Емоції і почуття.  Конспект статті Ч.Дарвіна анів дітей»

Індивідуальні завдання
1. Розробіть карту вивчення вищих психічних функцій.

2. Складіть план вивчення успішності дітей, враховуючи вищі психічні функції та особистісні особливості.
Рекомендована література
Базова
1. Абрамова Г.С. Возрастная психология / Г.С. Абрамова. — М, 2001.
2. Бех І.Д. Психологія виховання / БД. Бех. - У 2 кн.. - К.. 2004
3. Вікова та педагогічна психологія/ За ред. О.В. Скрипченка, Л.В. Долинської, З.В. Огороднійчук та ін. - К., 2001.
4. Власова 0.1. Педагогічна психологія: Навч. посібник / O.I. Власова. - К.: Либідь, 2005
5. Заброцький M.M. Вікова психологія / M.M. Заброцький. - К.: МАУП, 2002
6. Маклаков А. Г. Общая психология. – СПб. Питер, 2002.
7. Марищук В.Л. и др. Методики психодиагностики в спорте. - М.: Просвещение, 1984.
8.Минияров В.М. Педагогическая психология / В.М. Минияров. - М., 2005
9.Молодцова И.Г. Практикум но педагогической психологии / Н.Г. Молодцова. - Питер, 2007
10.М'ясоїд П.А. Загальна психологія / П.А. М'ясоїд. - Київ, «Вища школа», 2000
11.Немов Р.С. Психология.  – В 3-х кн. – Кн.. 1.- М.: Владос, 2000..
12.Общая психология / Под ред. А. В. Петровского. – М.: Просвещение, 1986
13.Общая психология / Под ред. Богословского и др. – М., 1981
14.Психология / Под ред. В.Н. Дружинина. – СПб.: Питер, 2000..
15.Практикум по общей психологии / Под ред. А.И. Щербакова. − М.: Просвещение, 1990.
16.Психология /Под общ. ред. П.А. Рудика. - М., Физкультура и спорт., 1974
17.Психологія /За ред. Трофімова. - К., Либідь, 2001
18.Популярная психология. Хрестоматия / Сост. В.В. Мироненко. −М.: Просвещение, 1990.
19.Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія / M.B. Савчин, Л.П. Василенко. - К.. 2005
20.Столяренко Л.Д. Основы психологии. − Ростов-на-Дону: Феникс, 1997
21.Рубинштейн С.Л. Основи общей психологии. – Спб: Питер, 2003
22.Фельдштейн Д.И. Возрастная и педагогическая психология / Д.И. Фельдштейн. - М., 2003

Допоміжна
1. Гамезо М.В., Домашенко И.А. Атлас по психологии. - М.: Просвещение, 1986.−С.12-23.
2. Годфруа Ж. Что такое психология. − В 2-х т. − М: Мир, 1992
3. Загальна психологія: Підручник для студентів вищ. навч. закладів. / За загальною редакцією акад.. С.Д. Максименка - К.: Форум, 2000
4. Збірник завдань з загальної психології / За ред. В.С. Мерліна. – М., 1977.
Ительсон Л. Б. Лекции по общей психологии: Учебное пособие. – Мн.: Харвест. – 2000..
5. Ломов Б. Ф. Система наук о человеке // Психологический журнал. – 1987. – т.8. – №1.
6. Методологические и теоретические проблемы психологии. / Под ред. Шорохова Е. В. – М.: Наука,    1969 .
7. Практические занятия по психологии / Под ред. А.В. Петровского. − М.: Просвещение, 1972 
8. Зейгарник Б. В. Теория личности в зарубежной психологии. – М., 1982.
9. Костюк Г.С. Нариси з історії вітчизняної психології XIX сторіччя. - Київ: Вища школа, 1985.
10. Ломов Б. Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. –М.:Наука, 1984. 11. Петровский А. В., Ярошевский М. Г. Психология: Учебник для студентов высш. пед. учеб. Заведений. – 3-е изд. – М.: «Академия», 2002. – С.
12. Петровский А.В. История советской психологии,− М.,1967.
13. Роговин М.С. Введение в психологию,-М.:Высш. шк.,1969.–382с.
14. Роменець В.А., Моноха І. П. Історія психології ХХ століття. – К., 1988.−С. 294-470.
15. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. – СПб. : Питер, 1997.
Хрестоматия по истории психологии . Период открытого кризиса.Начало10-х– середина30-хгг. XX в. /Под ред. П.Я.Гальперина  , А.Н.Ждан–М.:МГУ,1980.–301 с.

Інформаційні ресурси
 Електронна бібліотека  www.koob.ru/


Психологія інклюзивної освіти (ВШ-41, Д-21)⟱

Самостійна робота на  період з 12.03 по 24.04

Перелік питань до тем навчальної дисципліни
Література:












Тема 1. Інклюзивна освіта як модель соціального устрою: генезис, понятійно-термінологічні визначення та основні принципи.


Підготовити відповідь на питання:
1.         Міжнародна політика і законодавча база інклюзивної освіти, зокрема, Саламанкська декларація та документи ООН і ЮНЕСКО.

Самостійно опрацювати статті: Білецька Л. Інклюзивне навчання : перші кроки в Україні/Л. Білецька // Дошкільне виховання. – 2007. – № 4. – С. 12 – 15.
Даниленко Л.І. Управління інклюзивною школою на засадах менеджменту освітніх інновацій/ Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навч.–мет. пос. /Кол.:авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін. За заг.ред.Даниленко Л.І., – К.:2007. – 128с.
1,2,5,8,10
Тема 2. Інклюзія-стратегія міжнародного та українського законодавства.


Самостійно опрацювати статтю: Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: Навч.-мет. пос. / Кол. упорядн.: Патрикеєва О. О., Софій Н.З., Луценко І. В., Василашко І. П. Під заг. ред. Шинкаренко В. І., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2013. – 96 с.
Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.
Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи / Колупаєва А.А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: Монографія.- К.: Педагогічна думка, 2007. – 458 с.
11,12,13,14,15,16,17
Тема 3. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі.


Розробити модель інклюзивного навчального середовища у закладі вищої освіти.
Створити ідеальний портрет психолога закладу вищої освіти інклюзивного типу.
1,2,6,7,8
Тема 4. Інклюзивні школи – ефективні школи.


Самостійно опрацювати статті:
Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. - К.: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.
Колупаєва А.А. Основи інклюзивної освіти : навчально- методичний посібник / за заг. А.А. Колупаєвої. – К. : «А.С.К.», 2012. – 308 с.
Колупаєва А. Особливості управління інклюзивною школою / Колупаєва А., Софій Н., Найда Ю. // Директор школи. – 2011. – №11(635). – С. 23.
11,12,13,14,15,16,17
Тема 5. Роль батьків у впровадженні інклюзивної освіти.


Самостійно опрацювати статтю:Єфімова С.М. Налагодження партнерських стосунків з родинами / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навч. – мет. пос. /Кол. авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін. За заг.ред.Даниленко Л.І. – К., 2007. – 128с.
6
Тема 6. Корекційно-розвивальна робота як складова інклюзивного навчання.


Створити презентацію на тему: «Компоненти інклюзивної компетентності психолога закладу освіти»
Створити презентація відеосюжетів, що демонструють приклади професійного співробітництва психолога у команді фахівців інклюзивного закладу освіти.
2,3,4,8,11,12
Тема 7. Курикулум навчального та корекційно-розвивального процесів.


Дібрати матеріал до презентації спеціальних освітніх програм для обдарованих і талановитих дітей у закладах освіти інклюзивного типу.

1,2,3,11,12,13,14,16
Тема 8. Індивідуальний навчальний план та його складові.


Дібрати альтернативні методи комунікації психолога з дітьми із особливими потребами.
12,15,17,18
Тема 9. Психолого-педагогічне оцінювання учнів з особливими освітніми потребами.


Підготувати презентацію стратегій особистісного розвитку дітей із особливими потребами (розвитку самозмобілізованості, упевненості у власних силах, самостійності тощо).
2,13,16
Тема 10. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами.


Підготувати презентацію методів безпечної практики роботи з дітьми із особливими потребами та стратегій діяльності у непередбачених ситуаціях.
20,21,24

Тема 11. Диференційоване викладання як засіб задоволення навчальних потреб усіх учнів.


Підготувати презентацію фрагмента заняття (за власним вибором) з використанням однієї із психолого-педагогічних технологій навчання дітей із особливими освітними потребами (технології опанування професійними знаннями, кооперативне навчання, інтерактивні технології, особистісно орієнтовані технології тощо).
20,21,23,24
Тема 12. Розвиток міжособистісних стосунків в учнівському колективі.


Самостійно опрацювати статтю:Єфімова С.М., Королюк С.В. Лідерство та інклюзивна освіта: навчально-методичний посібник / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 164 с.
7

Індивідуальні завдання

Тематика рефератів

1. Роль і місце інклюзії у сучасній системі освіти України.
2. Основні підходи до реалізації інклюзивної освіти студента.
3. Саламанкська декларація про принципи та практичну діяльність у сфері освіти осіб із особливими потребами.
4. Заклад вищої освіти як установа відкритого типу
5. Основні підходи до організації освітньої діяльності студентів із особливими потребами.
6. Освітнє середовище інклюзивного типу: специфіка організації в університетах.
7. Доступність та універсальний дизайн навчального середовища у закладі вищої освіти: принципи та технології впровадження.
8. Інноваційний досвід реалізації професійної діяльності в системі інклюзивної освіти країн Західної Європи.
9. Зарубіжний досвід співпраці громадських організацій із закладами вищої освіти інклюзивного типу.
10. Соціальні служби та їх роль у наданні спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб студентів.
11. Організація соціокультурних проектів у закладах вищої освіти інклюзивного типу.
12. Організація соціально-педагогічних проектів у закладах вищої освіти інклюзивного типу.


13. Організація благодійних проектів у закладах вищої освіти інклюзивного типу.

Рекомендована література
Базова
1. Архітектурна доступність шкіл: навчально-методичний посібник/за заг. ред. Байди Л. Ю., Красюкової-Еннс О.В; колек. авторів: Азін В.О., Грибальский Я.В., Байда Л.Ю., Красюкова-Еннс О.В. – К., 2012. – 88 с.
2. Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За ред. А.А. Колупаєвої. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. (Серія «Інклюзивна освіта»). 3. Біла О. О. Першооснови соціально-педагогічного проектування: навчально-методичний посібник / О. О. Біла. – Одеса: Астропринт, 2012. – 260 с.
4. Білецька Л. Інклюзивне навчання : перші кроки в Україні/Л. Білецька // Дошкільне виховання. – 2007. – № 4. – С. 12 – 15.
5. Даниленко Л.І. Управління інклюзивною школою на засадах менеджменту освітніх інновацій/ Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навч.–мет. пос. /Кол.:авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін. За заг.ред.Даниленко Л.І., – К.:2007. – 128с.
6. Єфімова С.М. Налагодження партнерських стосунків з родинами / Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навч. – мет. пос. /Кол. авторів: Колупаєва А.А., Найда Ю.М., Софій Н.З. та ін. За заг.ред.Даниленко Л.І. – К., 2007. – 128с.
7. Єфімова С.М., Королюк С.В. Лідерство та інклюзивна освіта: навчально-методичний посібник / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 164 с.
8. Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні»//Відомості Верховної Ради. – 2006. – № 2 – 3. – С. 36 – 42.
9. Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: Навч.-мет. пос. / Кол. упорядн.: Патрикеєва О. О., Софій Н.З., Луценко І. В., Василашко І. П. Під заг. ред. Шинкаренко В. І., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2013. – 96 с.
10. Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.
11. Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи / Колупаєва А.А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: Монографія.- К.: Педагогічна думка, 2007. – 458 с.
12. Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія. - К.: «Самміт- Книга», 2009. – 272 с.
13. Колупаєва А.А. Основи інклюзивної освіти : навчально- методичний посібник / за заг. А.А. Колупаєвої. – К. : «А.С.К.», 2012. – 308 с.
14. Колупаєва А. Особливості управління інклюзивною школою / Колупаєва А., Софій Н., Найда Ю. // Директор школи. – 2011. – №11(635). – С. 23.
15. Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі : навч.-метод. посібник. – К. : «А.С.К.», 2012. – 192 с.
16. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Педагогічні технології інклюзивного навчання / А.А.Колупаєва, О. М.Таранченко. – Харків: Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. – 160 с.
17. Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка / А.А.Колупаєва, О.М.Таранченко. – Харків: Ранок, ВГ «Кенгуру», 2018. – 112 с.
18. Корж. А.С. Подготовка образовательного учреждения к инклюзивному образованию / А. С. Корж, Г. В. Скокова, Т.И., Брянцева // Начальная школа. – 2014. – № 4. – С. 89–90.
19. Кравченко Г.Ю. Інклюзивна освіта / Г.Ю. Кравченко. – Х: Ранок, 2014. – 144 с.
20. Засенко В.В.Інтеграція осіб з порушеннями слуху: проблеми, пошуки, перспективи/Крок до компетентності та інтеграції в суспільство: Науково-методичний збірник/В.В.Засенко. – К.: Контекст, 2000. – 286 с.
21. Ленів З. П. Арттерапія в інклюзивній освіті /З. П. Ленів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія: [зб. наук. пр.]. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. – Вип. 11. – С. 96 – 98.
22. Лернер Е.И. Похожие и непохожие. Отношение к детям с ограничеными возможностями. – М.: Акад. проект, 2001. – 64с.
23. Максимова Н.Ю., Милютина Е.Л. Курс лекций по детской патопсихологии: Учебное пособие. – Ростов н. /Д.: Феникс, 2000. – 576с.
24. Малярчук А.Я. Дидактичний матеріал для виправлення мовленнєвих недоліків: [навчальний посібник] / Антоніна Яківна Малярчук. – К.: Літера ЛТД, 2005. – Ч. I. – 272 с. 10.2.

Допоміжна

1. Мартинчук О.В. Основи корекційної педагогіки: [навч.-метод. посіб.] / О.В.Мартинчук. – К.: Київськ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2010. – 288 с
2. Матвеєва Н.О. Інклюзивна освіта: навчально-методичний супровід самостійної роботи студентів / Н.О.Матвеєва. – Івано-Франківськ, 2015. - 160 с. 3. Методичне забезпечення діяльності педагогічних працівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів щодо роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку: Наук.-метод. пос. / За ред..Н.І.Клокар, О.В.Чубарук. – Біла Церква: КОІПОПК, 2006. – 121 с.
4. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах// Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. № 872.
5. Про створення умов щодо забезпечення права на освіту осіб з інвалідністю // Наказ МОН України від 05.12.2005 р. № 691.
6. Програма курсу «Асистент вчителя в системі інклюзивного навчання» Упор. матеріалів: Красюкова-Еннс О.В., Найда Ю.М., Байда Л.Ю. – К.: Канадський центр вивч. Інвал.; ВФ «Крок за кроком», 2012. – 12 с.
7. Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та розумового розвитку/За ред. Вавіної Л.С. – К.: «АТОПОЛ», 2010. – 242 с.
8. Рейда К. Навчально-реабілітаційний центр для дітей із вадами фізичного та розумового розвитку// Дефектологія. – 2001. – №3. – С.46-47.
9. Розвиток політики інклюзивних шкіл. Інтегроване планування послуг, їх надання та фінансування в Канаді: посібник/ Дж.Блейз, Е.Чорнобой, Ш.Крокер, Е.Страт, О.Красюкова- Еннз.– К:Паливода А.В., 2012 -46 с.
10. Сиротюк О.Л. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю. Діагностика, корекція і практичні рекомендації батькам і педагогам / О.Л.Сиротюк. – М.: ТЦ Сфера, 2003 –125 с.
11. Синьова Є.П. Тифлопедагогіка. Теорія виховання сліпих та слабозорих дітей / Є.П.Синьова. – Київ, 2009. – 212 с.
12. Соціальна підтримка дітей з обмеженими функціональними можливостями/ Авт.-упор. Безпалько О.В., Губарева Т.Г. – К: Метод. рек., 2002. – 212с.
13. Таранченко О.М., Найда Ю.М. Диференційоване викладання в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник/За заг. редакцією Колупаєвої А.А. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 124 с.
14. Управління педагогічними інноваціями в інклюзивній освіті: Навч. пос. / А.М.Ананьев, С.В.Воронова, М.В.Малік та ін.; за заг. ред. С.К.Хаджирадєвої. – К.: Освіта України, 2014. – 244с.

Інформаційні ресурси в Інтернеті:

1. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.zakon3.rada.gov.ua
2. Закон України «Про спеціальну освіту» (проект) // Міністерство освіти і науки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.mon.gov.ua
3. Концепція розвитку інклюзивної освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 №912) // Міністерство освіти і науки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.mon.gov.ua
4. Міністерство освіти і науки України – http://www.mon.gov.ua/
5. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського – http://www.nbuv.gov.ua/
6. Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
7. Освітній портал «Педагогічна преса» http://pedpresa.ua/185635-osvityan-zaproshuyut-navseukrayinskyj-naukovo-praktychnyj-seminar-web-stem-shkola-2017.html
8. Портал современных педагогических ресурсов – http://intellectinvest.org.ua/rus/library_shool_books/
9. Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» від 21.02.2018 №87 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.kmu.gov.ua
10. Технологія індивідуального планування: посібник [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.education-inclusive.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий